Salam 2013... hari lahir ku yang ke 42 baru saja berlalu 5 hari yang lalu... Alhamdulillah hampir buat pertama kalinya sudah sesekian lama, aku menyambutnya bersama keluarga tersayang dengan cara yang paling sederhana. Pertama kali setelah sekian lama, aku mempunya sedikit wang dalam poketku dihari lahirku.. Alhamdulillah ya Allah.. semuga umurku sentiasa diberkatiMU ya Allah.
2013 bermula dengan banyak perkara dalam kepalaku... aku terfikir tentang:
Akhir zaman
----------------
Banyak perkara yang hanya terfikir dikepala mula kutemui satu persatu dan masih mencari... bagaimana tipu helah dajal menyusun semua cara hidup manusia dimuka bumi ini hingga segala perancangan Dajjal hampir menjadi realiti.. Persoalannya... bagaimana kita hendak menghadapinya?
Pengaruh Wahhabi
-------------------------
Satu pengaruh yang lama cuma hanya popular mutaakhir ini di Malaysia dengan wujudnya 'keyboard2 warrior' yang cuba berkongsi pengaruh ini dihalaman sosial atau blog dimana sungguh membimbangkan. Persoalannya.. bagaimana kita nak mengenal pasti Pengaruh ini?
PRU 13
----------
Aku mula menjauhkan diri dari mengikuti kempen2 alam maya yang begitu banyak menyalahkan satu sama lain. Aku tetap istiqomah dengan pilihanku demi pembangunan Islam.. Persoalannya... adakah kita bersedia untuk kerajaan yang baru?
Punca Rezeki
------------------
Aku hanya mampu berdoa yang Allah swt untuk mengurniakan rezeki yang terbaik untuk kita.
Hala tuju anak-anak
--------------------------
Aku rasa sudah sampai masa untuk aku berfikir tentang hala tuju anak2... sekolah sekular? sekolah pondok? Tahfiz?
Hobi Baru
-------------
Sedikit sebanya banyak perkara yang aku idamkan tercapai. Aku berjaya mengikut konvoi ke Melaka dengan kuda siput gondang ku....Sym GTS200 yang baru ku beli pada November 2012 yang lalu.
Mata sudah layu... menyusuri malam yang sunyi sepi... semoga Allah menguatkan iman.. dan memberkati rezekiNya
![]() |
| Muzium Seri Menanti - March 2013 |
Wallahualam...

No comments:
Post a Comment