Idea. Mana pergi idea aku hari ni, rasa nak menulis tapi tak datang idea. Biasanya idea datang bila aku sedang memandu sorang2 atau semasa aku tgh 'riding'. Cerita macam motosikal kuasa tinggi lagaknya.
Bercerita pasal motor. Tiba-tiba datang dah idea aku nak menaip. Motosikal memang sesuatu yang istimewa. Sebagai salah seorang penunggang motosikal di Malaysia terutama di KL, aku memang cukup seronok ketika masa balik dan pergi kerja. Soal 'jam' jarang menjadi masalah walau ada ketikanya bila kereta jam, kami pun turut join jam diorang. Semua itu bergantung kepada kepakaran kita untuk 'mencilok' kereta-kereta yang tgh jam.
Antara yang paling suspen dan aku tak gemar ialah apabila 'mencilok' di sebelah kenderaan berat atau kereta-kereta mewah (kesian pulak kalau tercalar, bukan murah nak beli).
Apa yang penting, biarpun agak kurang selesa bermotosikal ni, tapi aku banyak jimat masa. Mungkin kalau ada rezeki satu hari nanti, boleh lah aku upgrade sikit motor aku kepada yang berkuasa tinggi. Memang itu pun impian aku sejak kecik lagi tapi masih tak kesampaian. Apa-apa hal, aku mesti dahulukan keperluan keluarga aku dahulu sebelum aku penuhi impian aku (tak tau la sampai bila tapi keazaman kena ada).
Oklah, to my darling, doa2kan la I dapat motor besar someday.
Bercerita pasal motor. Tiba-tiba datang dah idea aku nak menaip. Motosikal memang sesuatu yang istimewa. Sebagai salah seorang penunggang motosikal di Malaysia terutama di KL, aku memang cukup seronok ketika masa balik dan pergi kerja. Soal 'jam' jarang menjadi masalah walau ada ketikanya bila kereta jam, kami pun turut join jam diorang. Semua itu bergantung kepada kepakaran kita untuk 'mencilok' kereta-kereta yang tgh jam.
Antara yang paling suspen dan aku tak gemar ialah apabila 'mencilok' di sebelah kenderaan berat atau kereta-kereta mewah (kesian pulak kalau tercalar, bukan murah nak beli).
Apa yang penting, biarpun agak kurang selesa bermotosikal ni, tapi aku banyak jimat masa. Mungkin kalau ada rezeki satu hari nanti, boleh lah aku upgrade sikit motor aku kepada yang berkuasa tinggi. Memang itu pun impian aku sejak kecik lagi tapi masih tak kesampaian. Apa-apa hal, aku mesti dahulukan keperluan keluarga aku dahulu sebelum aku penuhi impian aku (tak tau la sampai bila tapi keazaman kena ada).
Oklah, to my darling, doa2kan la I dapat motor besar someday.
No comments:
Post a Comment